Što je to i kako funkcionira Tuning?

Povećanje izlazne snage motora postiže se optimiziranjem smjese goriva i zraka te trenutka paljenja u cilindru motora. Pri ovom procesu veliku ulogu igraju brizgaljke (u nastavku injektori) s kojima se kontrolira količina, vrijeme i pritisak ubrizgavanja goriva. Vector tuning modul prikuplja podatke s više senzora, obrađuje ih te putem Vector programa optimizira i šalje u računalo auta (u nastavku ECU - Electronic control unit). ECU takve podatke preuzima i nastavlja s upravljanjem motorom.

To je moguće postići zahvaljujući činjenici da su svi motori konstruirani tako da imaju više okretnog momenta i snage od deklarirane te su namjerno prigušeni da bi udovoljavali deklariranim proizvođačkim specifikacijama. Primjer je vozilo koje ima isti okretni moment i snagu bez obzira da li se vozi u sibirskoj zimi ili u saharskoj pustinji. Temperaturne razlike mogu biti i do 100°C u ekstremnim slučajevima, što sa sobom nosi razliku u gustoći zraka, a time i količini kisika koji je jedan od komponenti potrebnih za rad motora. Druga stvar koju proizvođači uzimaju u obzir je kvaliteta goriva, odnosno postoji preporuka za minimalnu kvalitetu goriva (npr. oktanski broj za benzin). Također postoji ograničenje na emisiju plinova iz motora koje se razlikuje od područja do područja.

Proizvođači također deklariraju najveću nosivost, kao i najveće vučno opterećenje u slučaju da se vuče prikolica, što se u većini slučajeva ne ostvaruje, ali je predviđeno u proizvođačkim specifikacijama vozila. Tako predviđeni slučajevi pružaju mogućnost dodatnih postavki te se našim sustavom može npr. postaviti motor u režim u kojem ECU smatra da vozilo vuče prikolicu, iako prikolica nije zakačena za vozilo. Takva postavka povećava okretni moment motora na nižim brojevima okretaja što rezultira u vozilu boljih karakteristika odziva na papučicu gasa, a na višim okretajima povećava snagu motora.